Ground control to major Kiwi - Reisverslag uit Nuku'alofa, Tonga van Karin Kleef - WaarBenJij.nu Ground control to major Kiwi - Reisverslag uit Nuku'alofa, Tonga van Karin Kleef - WaarBenJij.nu

Ground control to major Kiwi

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Februari 2009 | Tonga, Nuku'alofa

Malo e lelei oftewel Hallo!!

Nou, ongetwijfeld gaat menigeen dit het mooiste verhaal vinden. Niet zozeer om wat ik nu weer te blaten heb, maar omdat ik het kort, klinisch en to the point moet houden. Ja, ik zit in een internetcafe, dit keer kan ik niet internet aftappen bij een couchsurfadres haha. Dus enigszins doortypen geblazen :) Zal mijn uiterste best doen...

Net een weekje Tonga Island achter de rug, echt geweldig en zo zonnig ook!! Zo geweldig dat landen in Auckland en terug zijn in Nieuw Zeeland door mij in eerste instantie getypeerd werd als een domper. Hoe kan Nieuw Zeeland in godsnaam een domper zijn?! Ach even akklimatiseren en dan komt het allemaal wel weer goed :)

Tonga Island, het deed me heel erg aan Suriname denken. Maar net iets mooier, wat natuurlijk al makkelijk kan gezien Tonga bestaat uit 130 eilandjes in de Pacific. Mensen zo ongelooflijk vriendelijk en de honden worden hier niet lens geslagen. In plaats daarvan worden ze hier uiteindelijk opgegeten. Geen broodje hamburger, maar een broodje hondburger...met ketchup! Gezellige backpackers daar, veel tripjes ondernomen naar kleine eilandjes. Enkel vertier en plezier on the friendly island...met het nodige gezweet en gepuf door de hitte, zelfs al doe je niks. Prachtig! :) Kijk al helemaal uit naar Fiji nu!!

Maar nu weer terug in Auckland, blijf hier paar daagjes rondhangen. Piha Beach nog even bezoeken en dan ga ik in alle rust couchsurfend weer richting Wellington om de boot terug te nemen naar het Zuidereiland. De weken voor Tonga eigenlijk alleen maar aan het couchsurfen geweest, erg leuke tijd gehad. Veel van het Northland gezien, met natuurlijk als hoogtepunt Cape Reinga. Hehe eindelijk kan em afstrepen, ben er geweest!! :) Dat gedram ook weer gehad!

Doelen stellen, ja ik denk dat als je aan het rondreizen bent je doelen moet stellen. Bijvoorbeeld een doel wat je graag wilt doen (mijn doel was om een schaap te scheren, kan ik afvinken :), of wilt zien (ik wil Milford Sound nog graag zien, dus ja ik kan helemaal naar het zuiden van het Zuidereiland gaan jakkeren). Prioriteiten stellen, mijn doel nu is om een couchsurfadres te vinden die er niet een huishouden van lik mijn vestje op nahoudt. Als mijn ogen s ochtends het daglicht weer zien, ben ik niet zozeer spraakzaam, maar wel dorstig voor een koffie! Oploskoffie is geen koffie!!! Waarom snappen Nieuw Zeelanders dat niet, net kerstdagen gehad..bedoel het moment bij uitstek om te bedelen om een koffiezetapparaat. Toch?

Een ander doel is om toch nog naar Australie te gaan. Even mijn gezicht laten zien in Ozzie, ook al is het maar voor ongeveer drie weken. Heb via het couchsurfen en via wat backpackers die ik ontmoet heb op Tonga, wat gratis toevluchtsoorden opgeduikeld. Mijn leven is gered daar :)

Goed ik besluit mijn verhaal met de mededeling dat het goed met me gaat! Ik ben gelukkig hier, ik vermaak me gewoon goed, ontmoet veel mensen en zie de mooiste dingen. En alles gaat immer mit die ruhe, Karin-style. Laks!...dus ja volgende maand is er wel weer een nieuw verhaal te lezen haha ;)

Kus!

Ow, ongetwijfeld hebben er mensen aan de 8e gedacht. Ehmmm ja bedankt voor de smsjes...heb ze niet ontvangen :( Nul komma nul bereik op Tonga. Maar vrees niet, heb het cocktailtje gedronken hoor!! :)

Zo, even een handjevol foto's erbij. Enkel 50 klikjes op de muis en je bent weer geheel up to date met het wel en wee van mijn gereis en gelapswans! :)

  • 14 Februari 2009 - 23:26

    Hes:

    Ah kaar!
    Wat een mooie fotos!!!
    ben blij dat je het zo naar je zin hebt en vooral happy bent :)
    hier is het nog steeds koud en guur.. haha niet best!
    Nou genieten geblazen zeg ik je daar nog even en als het lukt zou ik DU niet overslaan!

    Liefs en kus Hes.

  • 15 Februari 2009 - 00:47

    Pjotr:

    Nou dat ziet er weer aangenaam uit! Drink nog een kokosnoot en geniet er nog even van. Altijd leuk om te horen, hier is het koud nat en guur.

    X pjotr

  • 15 Februari 2009 - 04:29

    Petey:

    hihi, het woord coutchsurfen komt vaak voorbij in je verhaal, goede manier om te reizen, hoewel ik het nog niet gedaan heb:) Melbourne is mooi, go for it. Ik vertrek dinsdag weer.. Ik denk aan je! gave foto's!

  • 15 Februari 2009 - 04:30

    Petey:

    ohh wat is je haar lang ennu, dat sandboarding ziet er echt supergaaf uit!! en ruig xx

  • 15 Februari 2009 - 07:17

    Annemieke:

    Jeetje, ziet er echt goed uit zeg! En jij ziet er ook goed en happy uit!
    Leuk om te zien.
    Liefs AO

  • 15 Februari 2009 - 15:28

    J.P En Marieke:

    Vanuit koud, sneeuwerig Nederland is het slikken om die foto's te zien....oh, wat mooi! En heerlijk weer. We zijn blij dat je er zo van geniet! Wij oke. Geniet en dikke xxx terug. JP en Marieke en een pootje van Dena

  • 15 Februari 2009 - 16:55

    Michel:

    Heej Losje;)

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat! veel plezier in Fiji!

    x

  • 15 Februari 2009 - 19:50

    Eva:

    Wauwsers! Really nice. Echt supermooie foto's heb je er ook bij zitten. Volgens mij is alles daar beter....behalve die koffie dan.
    XXX

  • 16 Februari 2009 - 08:27

    Oom Theo:

    Dag Karin,
    Schitterende foto's
    En wat betreft de 8e, nog gefeliciteerd !
    Neem maar een beste borrel, enne zet maar op mijn rekening !! Ook de groeten van je ex.collega's, die ook elke keer weer genieten van jouw mooie verhalen.
    Kalm an, Theo

  • 19 Februari 2009 - 09:11

    Yuri:

    Dope foto's Kaar..!
    Over de haka gesproken he. Ben je al bij een potje van de All Blacks geweest of spelen die dudes niet?
    Je moet die Haka van de Maori namelijk wel een keer aanschouwen. Is cultuur..
    Kus

  • 26 Februari 2009 - 00:25

    Martin:

    Wow Karin gaaf joh.... inderdaad erg mooi en als ik eerlijk ben mooier dan wat ik op de Carribean heb gezien...
    Hoe smaakt een Dogburger net zoiets als een hamburger op de laatste dag van Lowlands.
    Hey geniet ervan.....

  • 27 Februari 2009 - 13:17

    Gert En Jeanet:

    Hoi hoi,

    Hoegaat het daar, een leuk verhaal en weer mooie foto's, leuk om af en toe wat van je te horen,

    Groetjes En liefs
    Gert en Jeanet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tonga, Nuku'alofa

Karin

Actief sinds 12 Nov. 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 49898

Voorgaande reizen:

27 November 2008 - 30 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: